17 kwietnia 2018r. w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne odbyło się wyjście do Muzeum Śląskiego w Katowicach. Uczniowie klas 4-7 szkoły podstawowej i gimnazjum wykonywali zadania w parach (z nowo poznanymi kolegami). Określali emocje na obrazach w Galerii Malarstwa polskiego.
Następnie poszukiwali wraz z Tomkiem Sawyer'em symboli związanych z kulturą i historią Górnego Śląska, odrysowywali kontury szybu kopalnianego, familoka i tzw. Maluszka, którym jeździło się w czasach PRL-u.
Ogromnych emocji dostarczył nam turniej Monopoly po śląsku i o Śląsku:) zwycięzcy dzisiejszych zmagań zostaną nagrodzeni podczas apelu.
W muzeum odbywają się również wystawy czasowe, które wprawiły nas w osłupienie i pozwoliły odczuć strach, zdziwienie, radość, smutek, a nawet złość.
„[(.;,:?!–…)]” Mirosława Bałki to kolejna instalacja site specific przygotowana specjalnie z myślą o monumentalnej Galerii jednego dzieła.
Uwaga Mirosława Bałki koncentruje się na kondycji ludzkiego organizmu i jego ograniczeniach. Odwołując się do problemu zanieczyszczenia powietrza i specyfiki pokopalnianej przestrzeni (korytarze będące częścią instalacji przywołują na myśl wyrobiska górnicze), artysta mówi o kruchej granicy życia i śmierci. Bałka opowiada zarówno o organizmie ludzkim, jak i miejskim – o tym, co widać gołym okiem i o tym, co jest ukryte we wnętrzu ciała i we wnętrzu ziemi.
Tytuł dzieła wypełniającego ogromny hol centralny Muzeum Śląskiego w Katowicach składa się ze znaków przestankowych alfabetu łacińskiego. Zbudowana z blachy trapezowej gigantyczna rzeźba jest rozwiniętym w trzecim wymiarze rysunkiem przedstawiającym schemat rentgenowskiego zdjęcia klatki piersiowej z wyeksponowanym zarysem płuc.
Trójwymiarowy rysunek zaprasza do wejścia w głąb. Odkrywanie instalacji odbywa się podczas wędrówki ciemnymi korytarzami o zmiennej i zróżnicowanej szerokości. Wchodząc w cudzysłów, który odróżnia sztukę od nie-sztuki, pokonujemy sferę nawiasu w nawiasie, mającą nas przygotować na obcowanie z nieznanym. Wreszcie zostajemy poddani działaniu kolejnych bodźców uruchamiających zmysły: dotyku, wzroku, równowagi oraz odczuwania ciepła i zimna.
Wszyscy uczestnicy poradzili sobie doskonale w różnych sytuacjach społecznych, które były nowe i trudne.
„[(.;,:?!–…)]” Mirosława Bałki to kolejna instalacja site specific przygotowana specjalnie z myślą o monumentalnej Galerii jednego dzieła.
Uwaga Mirosława Bałki koncentruje się na kondycji ludzkiego organizmu i jego ograniczeniach. Odwołując się do problemu zanieczyszczenia powietrza i specyfiki pokopalnianej przestrzeni (korytarze będące częścią instalacji przywołują na myśl wyrobiska górnicze), artysta mówi o kruchej granicy życia i śmierci. Bałka opowiada zarówno o organizmie ludzkim, jak i miejskim – o tym, co widać gołym okiem i o tym, co jest ukryte we wnętrzu ciała i we wnętrzu ziemi.
Tytuł dzieła wypełniającego ogromny hol centralny Muzeum Śląskiego w Katowicach składa się ze znaków przestankowych alfabetu łacińskiego. Zbudowana z blachy trapezowej gigantyczna rzeźba jest rozwiniętym w trzecim wymiarze rysunkiem przedstawiającym schemat rentgenowskiego zdjęcia klatki piersiowej z wyeksponowanym zarysem płuc.
Trójwymiarowy rysunek zaprasza do wejścia w głąb. Odkrywanie instalacji odbywa się podczas wędrówki ciemnymi korytarzami o zmiennej i zróżnicowanej szerokości. Wchodząc w cudzysłów, który odróżnia sztukę od nie-sztuki, pokonujemy sferę nawiasu w nawiasie, mającą nas przygotować na obcowanie z nieznanym. Wreszcie zostajemy poddani działaniu kolejnych bodźców uruchamiających zmysły: dotyku, wzroku, równowagi oraz odczuwania ciepła i zimna.
Wszyscy uczestnicy poradzili sobie doskonale w różnych sytuacjach społecznych, które były nowe i trudne.
Panorama Katowic z Szybu kopalnianego zachwyciła nas ogromnie, a wjazd windą sprawił dużo radości. Musimy wkrótce powtórzyć, to doświadczenie.
Terapeuta Agnieszka Dyla
Terapeuta Agnieszka Dyla
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz